Samen aan tafel

Elke maand gaan we op een doordeweekse avond ‘Samen aan tafel’ in de voorzaal van de Bergsingelkerk. Woon je in de buurt? Kom ook een keertje mee eten! Meer informatie vind je in het bericht hieronder.

Hoe verloopt ‘Samen aan tafel’?
Eén van de leden van de kookgroep opent de maaltijd met een mooi gedicht of inspirerende tekst. Meestal hebben we een voor-, hoofd- en nagerecht dat iedereen af kan halen langs een lange tafel. Als je niet mobiel bent, brengen we de maaltijd natuurlijk naar je plek.

Samen aan tafel met Aziatische gerechten in de voorzaal van de Bergsingelkerk.

Ik wil graag iets meer doen dan alleen eten, kan dat?
Ja, want er is meer dan eten en een fijn gesprek. Wil je aan tafel een speech houden of een (sterk) verhaal vertellen? Dat kan! Of een lied zingen, gitaar spelen, een quiz organiseren of een cabaret opvoeren? Dat kan allemaal! Maar ook even helemaal niks en lekker luisteren kan.

Is er vegetarisch eten?
We koken een vegetarische maaltijd en een maaltijd met vlees. Je kunt je keuze aangeven bij de aanmelding.

Wanneer is de eerstvolgende maaltijd?
Kijk in de kalender om te zien wanneer de eerstvolgende maaltijd is, en hoe je je kan aanmelden.

Hoe laat begint zo’n maaltijd?
We beginnen rond 18:00 uur en de maaltijd duur tot ongeveer 19:15 uur. Ben je eerder, dan is dat geen probleem.

Maaltijd in BMVier.

Wat kost het?
Mee-eten is gratis. We vragen aan het einde om een vrijwillige bijdrage.

Voor hoeveel personen koken jullie?
We houden meestal rekening met zo’n 25 personen. Meld je altijd zo snel mogelijk aan, want vol = vol!

Kan ik meehelpen?
We kunnen altijd hulp gebruiken bij het koken, het opdienen van het eten, het afruimen en de afwas. Als je bij je aanmelding doorgeeft dat je wilt helpen, dan is dat heel fijn.