La Sonrisa Naranja

Dokter Els van der Linden, voormalig gemeentelid van onze kerk, heeft als arts in Ecuador een gezondheidscentrum opgericht in de sloppenwijk van de stad Guayaquil. Zij runt samen met haar man Gonzalo Bonilla dit centrum. Hiervoor heeft ze de stichting “La Sonrisa Naranja” opgericht. Els is al verschillende malen in onze kerken geweest om over haar werk te vertellen.

Els van der Linden in de Bergsingelkerk

Ecuador was in april het epicentrum van de corona-pandemie in Latijns-Amerika en het heeft vooral in Guayaquil hard toegeslagen. In april is het zorgsysteem helemaal ingestort. De beelden waren op de Nederlandse televisie te zien. Er was een totale lockdown. Hierdoor konden de mensen in de wijk van Els niet werken, waardoor de honger een groot probleem werd.

“La Sonrisa Naranja” voorziet een aantal gezinnen van voedselpakketten met onze hulp.

De diaconie gaat deze stichting intensief steunen. Zo hebben we begin deze maand een bedrag gedoneerd voor voedselpakketten. Ook uw bijdrage is zeer welkom!

Uw bijdrage

Graag uw bijdrage op rekening van de Diaconie GKR, bestemming Stichting La Sonrisa Naranja

of op het bankrekeningnummer: NL26 INGB 0000152327

Van harte aanbevolen!