Kindernevendienst in Bergsingelkerk

Iedere zondag is er in de Bergsingelkerk voor kinderen een nevendienst. Vrijwilligers en ouders bereiden deze diensten voor. De kinderen worden verdeeld in drie groepen: 1 t/m 4 jaar, 5 t/m 8 jaar en een tienergroep. Iedere groep krijgt een afzonderlijke begeleider. Aan het einde van de dienst komen de kinderen op het podium van de kerkzaal hun ervaringen vertellen. De kindernevendiensten zijn een vast onderdeel van de liturgie.

Soms participeren kinderen actief in de eredienst als ‘ouderlingen’ of  ‘diakenen’. Ze lezen een gebed, ze collecteren of helpen bij het Avondmaal. Zo hebben kinderen een volwaardige plek in de eredienst en de gemeenschap.

Hoogtepunten zijn de kerstvieringen waaraan ook vaak honderden kinderen uit de buurt deelnemen.

Contact Kindernevendienst: Jan-Steven Nottelman (kindernevendienst@bergsingelkerk-bmvier.nl)