Het religieus erfgoed van Rotterdam

Rotterdam staat met recht bekend om haar moderne architectuur. Maar wist je dat onze stad talloze gebedshuizen telt, ieder met een unieke geschiedenis en karakter?

Tijdens de Rotterdam Architectuur Maand 2022 zetten deze heilige huisjes daarom hun deuren wagenwijd open voor alle inwoners, geïnteresseerden & liefhebbers van religieus erfgoed.

Van 27 mei tot en met 4 juni deden deelnemende gebedshuizen mee met een openstelling of culturele publieksactiviteit die ze past. Zo ontstond een breed en divers programma vol lezingen, concerten, workshops, rondleidingen en tentoonstellingen.

Ook de Bergsingelkerk zette haar deuren open. Daar was je van harte welkom om een rondleiding te doen op eigen gelegenheid of met gastheer Bert van Namen. In de voorzaal van de kerk was een kleine expositie van olieverfdoeken door kunstenares Marga Cooiman-van Muijden te zien.