Doelen Ensemble en Bergsingelkerk tekenen samenwerkingsovereenkomst.

Tussen de bedrijven door tekende Maarten van Veen, muzikaal directeur van het Doelen Ensemble het contract met de Bergsingelkerk (zie foto). Op grond van dit contract zal het ensemble jaarlijks drie concerten geven in de kerk die tevens zal worden gebruikt als vaste oefenplaats. De nieuwe Steinway vleugel, het uitgebreide podium en de superbe akoestiek van de kerkzaal waren belangrijke argumenten om de Bergsingelkerk te kiezen als vaste oefen- en concert locatie. Het Rotterdamse DoelenEnsemble is internationaal bekend en brengt al sinds 1990 klassieke muziek uit de 20e en 21e eeuw ten gehore. In een wisselende samenstelling wordt een verfrissend en verrassend repertoire gespeeld; van kamermuziek tot grote bezetting, en met regelmatig aandacht voor theater (denk aan de recente en zeer succesvolle productie ‘Hopper’) Namens de kerkenraad werd de overeenkomst getekend door Chris van Krimpen en Jan Steven Nottelman.