Benefietconcert met zang en dans voor Oekraïners

Op vrijdagavond 4 november gaf het zang- en dansensemble Kalinka uit Rotterdam een benefietconcert in de Bergsingelkerk. Het ensemble speelt Oost-Europese volksmuziek en danst in traditionele klederdracht. Aan het eind van de avond werd een gift gevraagd voor de opvang van Oekraïners.

Het benefietoptreden van het zang- en dansensemble Kalinka is een Oekraïense folklore avond met zang en instrumentale muziek en dans. Kalinka heeft een koor, een orkest en een dansgroep. Met elkaar brengen zij de Oost-Europese folklore naar Nederland. Het repertoire bestaat uit traditionele en moderne stukken uit verschillende delen van Oost-Europa. Alle teksten worden in de originele taal gezongen. Het koor met solisten, het orkest met karakteristieke klanken van de Oost-Europese volksmuziek en de dansgroep in traditionele kledij zorgen voor een gevarieerde Oekraïense avond.

Voor de avond was iedereen uitgenodigd die de Oekraïense folklore muziek en dans een warm hart toedraagt. Een speciale uitnodiging voor deze avond ging naar de ruim 200 Oekraïense vluchtelingen en gastgezinnen in de wijk van Rotterdam Noord (Liskwartier).

De avond is opgezet met buurtbewoners en de Bergsingelkerk te Rotterdam.

Foto’s: Kalinka.