voorganger: Hans van der Linden

Bij de dienst op 23 oktober 2022 in de Bergsingelkerk.
Op deze zondag lezen we de gelijkenis van de Farizeeër en de tollenaar uit Lucas 18: 9-14. Ook vieren we de Maaltijd van de Heer.
De tollenaar wekt over het algemeen meer sympathie op dat de Farizeeër. Farizeeër is bij ons een ander woord voor huichelaar. Is dat terecht? In onze gelijkenis is hij een rechtschapen man die meer doet (vasten, aalmoezen) dan van hem verwacht mocht worden. Maar hij veroordeelt de tollenaar zonder hem te kennen. Hij ziet in hem geen broeder.
Zien wij in onze medemens, onze medegelovige, een zuster of broeder met wie wij samen aan tafel gaan, omdat de Heer ons samenbrengt?

BSK_2022-10-23_HA

Iedere zondag en op de meeste christelijke feestdagen is er een kerkdienst in de Bergsingelkerk. U bent van harte uitgenodigd deze met ons te vieren.